معرفی مرکز هیات علمی
معرفی مرکز
شرح وظایف امور هیات علمی
 
عمده فعالیت این مدیریت انجام امور اداری و استخدامی، ترفیعات و امور رفاهی اعضای محترم هیات علمی است در همين راستا محورهاي فعاليت اين مركز به شرح ذیل مي باشد:
	- بررسی نیازهای آموزشی اعضای هیات علمی در سطح گروههای بالینی و علوم پایه بر اساس استاندارد های داخلی و خارجی با هدف ارتقاء آموزشی اعضای هیات علمی و همچنین افزایش کیفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در سطح جامعه
 
	- ارائه برنامه هاي توانمند سازي اعضاي هيات علمي
 
	- تشكيل پرونده سوابق علمي آموزشي پژوهشي و اجرايي اعضاي هيات علمي
 
	- مكاتبات لازم با وزارت متبوع و ساير موسسات آموزش عالي
 
	- مكاتبات هيات انتظامي اعضاي هيات علمي
 
	- تشکیل کمیته نقل و انتقال اعضای هیات علمی و بررسی درخواست های ارسالی در چارچوب ضوابط و دستورالعمل های وزارتی و داخلی
 
	- مكاتبات لازم جهت صدور گواهي هاي مورد تقاضاي اعضاي هيات علمي
 
	- پایش مستمر عملکرد کمی و کیفی اعضای هیات علمی و انجام کارشناسی در خصوص مواردی چون ترفیع سالیانه، ارتقاء مرتبه، تغییر وضعیت استخدامی و ....
 
	- بررسی سوابق اعضای هیات علمی با چشم انداز 5 و 10 ساله با هدف شناسایی افرادی که موعد بازنشستگی آنان فرا می رسد و برنامه ریزی لازم جهت جایگزینی مناسب
 
	- نیازسنجی هیات علمی در گروه های دانشکده های تابعه دانشگاه
 
	- جذب و تامین کادر هیات علمی مورد نیاز گروههای آموزشی و مراکز تحقیقاتی در چار چوب مجوزهای ابلاغی و ضوابط و دستور العمل های مورد عمل به دو صورت:الف- نیروهای مشمول تعهدات قانونی ب- استخدام پیمانی
 
	- تهیه و صدور کلیه احکام حقوقی اعضای هیات علمی شامل : افزایش حقوق و مزایا در ابتدای هر سال بر اساس مصوبات و ضرایب مصوب ، ترفیع پایه ، ارتقا ء مرتبه ، احتساب سوابق خدمت اموزشی ،  ماموریت آموزشی ،  مامور به خدمت ،  انتقال ، مرخصی بدون حقوق ،  فرصت مطالعاتی ،  بازنشستگی و...
 
	- انجام امور مربوط به مسیر ارتقاء شغلی: انجام مراحل مربوط به ماموریت آموزشی و یا بورس تحصیلی در داخل یا خارج از کشور به منظور اخذ دانشنامه های تکمیلی ، تخصصی، فلوشیپ و فرصت مطالعاتی
 
	- اجرای قوانین و مقررات ابلاغی شامل: ابلاغ و ارسال دستورالعمل ها و بخشنامه ها و مصوبات ذیربط ابلاغی از وزارت متبوع،هیات امنا، شورای دانشگاه ، و هیات ممیزه دانشگاه به دانشکده ها و واحدهای ذیربط و اقدام و نظارت کامل بر اجرایی شدن آنها
 
	- انجام امور جاری رفاهی و متفرقه حسب درخواست اعضای هیات علمی شامل: صدور معرفی نامه به بانک ها، سازمانها در امور دولتی انجام امور انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی، تهیه گواهی های انجام خدمت تعهدات قانونی جهت اخذ دانشنامه های تخصصی و فوق تخصصی و ...
 
	- تهیه و تنظیم دقیق اطلاعات پرسنلی شامل ورود اطلاعات پرسنلی و استخدامی در سیستم احکام و تکمیل فرم ۵۰۲،ارائه گزارش های آماری در زمینه های مختلف به حوزه های تابعه دانشگاه و وزارت متبوع، تهیه گزارش های عملکرد و تشکیل پرونده های پرسنلی و ......
 
	- بررسی و تعیین میزان برخورداری هر یک از اعضای هیات علمی از حق فوق العاده محرومیت از مطب در دوره های شش ماهه
 
	- برگزاری جلسات با گروه ها و دانشکده ها و بررسی مسائل و مشکلات اعضای هیات علمی
 
	- هماهنگی جهت اجرای طرح ضیافت اندیشه در مشهد مقدس جهت توانمند سازی اعضای هیات علمی
 
	- ارائه برنامه های رفاهي اعضاي هيات علمي مانند سالن ورزشی و استخر
 
	- ارائه پیشنهادات به هیات رئیسه و هیات امناء دانشگاه جهت تصویب قوانین و مقررات مربوط به اعضای هیات علمی
 
	- تدوين شيوه نامه حق الزحمه آموزشي جهت اعضاي محترم هيات علمي تمام وقت و مدرسين غيرهيات علمي
 
	- تدوین و بازنگري شيوه نامه محروميت از مطب جهت اعضاي محترم هيات علمي تمام وقت جغرافيايي
 
	- ارائه تسهیلات در قالب صندوق رفاه اعضای هیات علمی
 
	- برگزاري اردوهايي ويژه اعضاي هيات علمي
 
	- تجليل و تقدير از اعضاي محترم هيات علمي به مناسبتهاي مختلف مانند روز استاد و تولد و ...
 
	- تشکیل کمیته بهره وری در آموزش به عنوان کمیته معین شورای آموزشی دانشگاه جهت بررسی کارشناسانه و تسریع در اموراعضای هیات علمی 
 
	- ایجاد سامانه اینترنتی جهت ثبت نام متقاضیان متعهد خدمت به صورت هیات علمی
 
	- بازمهندسی دانشکده ها و رشته های تحصیلی و گروه های آموزشی
 
	- بازنگری حق مدیریت
 
	-  تدوین شیوه نامه همکاری خارج دانشگاهی جهت اعضای هیات علمی تمام وقت جغرافیایی